Google ukončuje snahu odstranit cookies třetích stran, místo toho nabídne uživatelům více kontroly

Digital
Lenka Stehlíková
Lenka Stehlíková 29.07.2024 | 1 min
Google oznámil, že se po letech pokusů o odstranění cookies třetích stran v prohlížeči Chrome rozhodl změnit směr.
Google ukončuje snahu odstranit cookies třetích stran, místo toho nabídne uživatelům více kontroly
V prohlášení z 22. července firma Google uvedla, že cookies třetích stran zůstanou aktivní pro ty, kteří je nebudou chtít deaktivovat. Namísto toho Google plánuje zavést jednorázovou výzvu, která uživatelům umožní nastavit si preference napříč všemi službami Googlu.

„Navrhujeme nový přístup, který zvýší možnosti volby uživatelů,“ uvedl Anthony Chavez, viceprezident projektu Privacy Sandbox, v blogovém příspěvku. „Místo úplného odstranění cookies třetích stran bychom chtěli uživatelům nabídnout novou zkušenost v Chromu, která jim umožní učinit informovanou volbu, kterou budou moci kdykoli změnit.“

Cookies třetích stran, malé datové soubory sledující aktivitu uživatelů na internetu bez jejich vědomí, jsou dlouhodobě využívány k cílené reklamě. Některé prohlížeče, jako Mozilla Firefox a Safari, již cookies třetích stran blokují z důvodu ochrany soukromí uživatelů. Google, ovládající přes 90 % trhu vyhledávání, však postupoval pomaleji, snaže se najít rovnováhu mezi ochranou soukromí a požadavky inzerentů.

V lednu 2020 Google slíbil, že během dvou let cookies třetích stran postupně odstraní. Když se ukázalo, že reklamní průmysl na tuto změnu není připraven, firma několikrát posunula termín. Naposledy v dubnu tohoto roku Google odložil odstranění cookies kvůli regulačním obavám ohledně projektu Privacy Sandbox, který má být alternativou k současným cookies. Před několika měsíci Google začal testovat vypnutí cookies třetích stran pro 1 % uživatelů Chromu po celém světě.

Tímto novým přístupem chce Google poskytnout uživatelům více kontroly nad svým soukromím, aniž by ohrozil efektivitu cílené reklamy, která je klíčová pro mnohé webové služby.

Zdroje:
The Drum
Digiday
 
Lenka Stehlíková

Lenka Stehlíková

Cenové srovnávače, feedy a automatizace. To je pro Lenku skvělá společnost, ve které je nejštastnější. Lenka má dar do hloubky pochopit produktové portfolio a zamyslet se nad chováním zákazníků. Proto rychle zjistí, co je na vašem projektu důležité a za čím je potřeba jít. Svůj volný čas nejraději tráví na zahradě.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon