Nepřeskočitelné reklamy na Instagramu a proč jsou marketplaces problém | Online novinky červen 2024

Digital
Miriam Trofimenková
Miriam Trofimenková 02.07.2024 | 2 min
Co je nového v červnu? Žhavým tématem byl nový reklamní formát na Instagramu, který potěší, pokud jste inzerent, a vykouzlí slzy v očích, pokud jste uživatel. A všimli jste si vliv marketplaces na domácí podniky?
Nepřeskočitelné reklamy na Instagramu a proč jsou marketplaces problém | Online novinky červen 2024

Nepřeskočitelné reklamy na Instagramu

Tohle rozhodně není příjemná uživatelská novinka. Instagram nyní testuje nový reklamní formát, který nepůjde přeskočit. Tyto reklamy už známe z YouTube, kde si uživatelé nejdříve musí přehrát celou reklamu, než mohou pokračovat v prohlížení obsahu. Cílem je zvýšit dopad reklamy tím, že uživatelé opravdu zhlédnou celou reklamu, za kterou inzerent platí.

Bude Meta kráčet ve stopách YouTube, který vidí reklamy jako způsob, jak donutit uživatele k placení za premium účet? Uvidíme, kolik toho uživatelé snesou a jaké bude mít případné zavedení tohoto formátu vliv na uživatelskou zkušenost.
 

Marketplaces zvyšují ceny za PPC reklamy o 20%

Ráj pro spotřebitele, peklo pro firmy. S nástupem online tržišť čelí e-commerce sektor novým výzvám. Tyto platformy zvyšují konkurenci pro lokální e-shopy, což vede i ke zvýšení cen online reklamy. Meziročně došlo na Slovensku k rekordnímu nárůstu ceny za proklik o 20 %, což klade na domácí e-shopy tlak, aby inovovaly a udržely tak svou konkurenceschopnost​.

Infinite scrolling na Google končí

Všimli jste si, že na víc jak rok zmizelo z Google stránkování výsledků vyhledávání? No, minimálně marketéři si toho všimli určitě. 

Koncem roku 2022 Google představil tzv. nekonečné scrollování, které nahradilo klasické číslování stránek vyhledávání. Cílem bylo zefektivnit vyhledávání automatickým načítáním dalších výsledků, když se uživatelé posunuli dolů, čímž se eliminovala potřeba manuálního klikání na čísla stránek.

Nyní Google uvedl, že tato funkce nijak významně nezlepšila uživatelskou zkušenost, a proto se opět vrací ke klasickému stránkování.
 

Co to znamená pro vás? Pokud se váš web nachází na nižších pozicích vyhledávání, můžete očekávat sníženou viditelnost stránek. Je dost pravděpodobné, že se na další stránku ve vyhledávání proklikne mnohem méně uživatelů, než by se dostalo přes scrollování.
Několikrát jsme už v příspěvcích na sociálních sítích i v článcích upozorňovali na význam SEO, který se teď ještě víc potvrdil. Firmy, které se chtějí zobrazovat na vyšších pozicích, si tak nyní musí připlatit, nebo zapracovat na svém SEO. Pokud se rozhodnete pro druhou možnost, rádi vám pomůžeme dostat váš web na vyšší pozice.
 

Gen Z přesouvá vyhledávání na sociální sítě

Průzkum magazínu Forbes odhalil několik zajímavých statistik o generaci Z. Až 24% dotazovaných používá k vyhledávání sociální sítě místo Google, a tento trend je víc patrný u mladších generací. Až 46% Gen Z používá k získávání informací primárně sociální sítě.

I když byl průzkum realizován v USA, můžeme předpokládat, že tento trend brzy přijde i k nám. A proč je to pro vás důležité? Tyto změny ovlivní, jak by firmy měly přistupovat k SEO a online viditelnosti jako takové. Doporučujeme, pokud to ještě neděláte, využívat k propagaci sociální sítě, přizpůsobit obsah jednotlivým platformám a brát do úvahy jejich unikátní algoritmy.
 

Nový A.I. model Claude 3.5 Sonnet

S A.I. modely sa roztrhl pytel. Model Claude 3.5 Sonnet oproti GPT-4 sice neumí generovat obrázky nebo prohlížet internet, za to vyniká svou rychlostí nebo kódováním. Unikátní funkce Artifacts navíc otevře vedle chatu okno, díky kterému může uživatel vidět vygenerovaný obsah, jako třeba kód, dokument, diagramy nebo webové stránky. Můžete tak třeba požádat o vytvoření interaktivní nástěnky nebo hry, a sledovat tak dopady zadaných úprav v reálném čase.

Podívejte se na ukázkové video, jak Claude s Artifacts pracuje:
 
 

Zdroje:
TomsGuide
Forbes
SearchEngineLand
HNonline
RockContent
Miriam Trofimenková

Miriam Trofimenková

Miriam se věnuje hlavně správě a tvorbě obsahu pro sociální sítě. Přemýšlí, nad tím jak videa a fotky správně zakomponovat do komunikace dané značky a jak vše správně podpořit dobrým copy. Díky jejímu širokému záběru se nezalekne ani PPC či SEO optimalizací a dokáže rychle reagovat na měnící se trendy. Svůj ideální den začíná s knihou v ruce a končí na rockovém koncertu.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon