Update Google vyhledávání říjen 2023

PPC výkonnostní kampaně
Miriam Trofimenková
Miriam Trofimenková 06.10.2023 | 3 min
Od poslední aktualizace vyhledávacího algoritmu neuplynuly ani 2 měsíce a Google už přichází s další. V článku jsme shrnuli o co se jedná a co musíte sledovat, aby se nic neopomnělo.
Update Google vyhledávání říjen 2023
Od poslední aktualizace vyhledávacího algoritmu neuplynuly ani 2 měsíce a Google už přichází s další. Hlavním cílem těchto aktualizací je zlepšit výsledky vyhledávání a poskytnout uživatelům relevantnější informace. Chceme vám připomenout, že je důležité v následujících týdnech pravidelně sledovat analytické nástroje, jako je Google Search Console a Google Analytics, abyste zjistili, jaký dopad má nová aktualizace na vaše webové stránky.

Sledování dopadu změn algoritmu vám pomůže lépe pochopit změny ve výkonnosti vašeho webu. Pokud má nová aktualizace výrazný dopad na váš web, doporučujeme zaměřit se na zlepšení obsahu webu. Je důležité si uvědomit, že dopad aktualizace na váš web nelze předem přesně určit a je možné, že se vás vůbec nedotkne.

Každopádně by sledování analytických nástrojů mělo být denním chlebem každého dobrého marketéra. V současné době probíhá také aktualizace algoritmu pro filtrování spamu, což znamená, že se obě aktualizace překrývají. Očekáváme, že nový vyhledávací algoritmus bude plně implementován do dvou týdnů.

Jak Google generuje výsledky a hodnotí webové stránky?


Prvním krokem je pochopení dotazu, který uživatel zadal do vyhledávání. Google má schopnost rozpoznat jazyk, synonyma a dokonce i pravopisné chyby ve snaze pochopit, jaký druh informací uživatel hledá. Poté prochází webové stránky, hledá klíčová slova a analyzuje kontext, aby poskytl co nejrelevantnější výsledky.

Při hodnocení kvality obsahu berou automatizované systémy v úvahu odbornost a důvěryhodnost obsahu, celkový uživatelský zážitek a autoritu webu. Google poskytuje vodítko v podobě seznamu otázek, které vám mohou pomoci upřesnit obsahovou strategii.

Pro začátek je třeba se ujistit, že text na webu je gramaticky správný a neobsahuje překlepy. Nedbalá gramatika odradí nejen Google, ale i samotné uživatele.

Je váš obsah originální a zajímavý, nebo jste jen převzali obsah od někoho jiného? Nezapomeňte, že obsahem není jen "tělo", tedy hlavní oznámení, ale také nadpisy a meta popisy. Definujte svou cílovou skupinu a mějte na paměti, že obsah tvoříte především pro ni. Zvolte vhodná odborná slova a tonalitu. Dbejte na to, aby byl text jasný, výstižný a poskytoval řešení problému, analýzu nebo informace, kvůli kterým uživatelé na web přišli.

Při analýze relevance a kvality obsahu bere Google v úvahu také použitá klíčová slova, kontext stránky a zpětné odkazy vedoucí na stránku a z ní. Pokud na váš obsah odkazují jiné stránky, zvyšuje to v očích Googlu důvěryhodnost, odbornost a autoritu vaší stránky. Využijte příležitosti a oslovte další relevantní stránky a spolupracujte při vytváření zpětných odkazů na vaše stránky.

Buďte připraveni a udržujte své webové stránky v optimálním stavu, abyste zůstali konkurenceschopní v internetovém vyhledávání.

Zdroj:

https://searchengineland.com/google-releases-october-2023-broad-core-update-432935
https://www.google.com/search/howsearchworks/how-search-works/ranking-results/
https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/creating-helpful-content
https://developers.google.com/search/blog/2011/05/more-guidance-on-building-high-quality
Miriam Trofimenková

Miriam Trofimenková

Miriam se věnuje hlavně správě a tvorbě obsahu pro sociální sítě. Přemýšlí, nad tím jak videa a fotky správně zakomponovat do komunikace dané značky a jak vše správně podpořit dobrým copy. Díky jejímu širokému záběru se nezalekne ani PPC či SEO optimalizací a dokáže rychle reagovat na měnící se trendy. Svůj ideální den začíná s knihou v ruce a končí na rockovém koncertu.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon