Jak jsme pomohli úspěšně vstoupit na německý trh:
Zvýšení tržeb o 4000 %

o projektu

Společnost Celtic Supply měla již úspěšně pokrytý český a slovenský trh a začala se zaměřovat na hledání nových příležitostí a zákazníků na zahraničních trzích. Na základě rozhodujících faktorů byla následně zahájena expanze do Německa. Podívejte se, jak se nám podařilo zvýšit tržby o 4000% a vybudovat povědomí o firmě na německém trhu.

STRATEGIE VSTUPU

Nalezení díry na trhu

Při vstupu na jakýkoliv trh se jako první vždy řeší analýza trhu a konkurence. V případě e-shopu s tetovacími potřebami jsme došli k překvapivému zjištění. Přestože nabídka produktů na německém trhu byla vysoká, našli sme díru na trhu v podobě nástrojů pro permanentní make-up (PMU).

Ty byly v té době už velice úspěšné na českém trhu, co byl důvod navíc představit tyto produkty z portfolia v kampaních jako první. Samozřejmě němečtí zákazníci měli možnost zakoupit i další produkty z celého sortimentu.

Zároveň jsme s menšími rozpočty testovali i různá města a druhy segmentu podle tetovacích potřeb – tetovací strojky, barvy, cartridge, péče o tetování.

Hlavním očekáváním byla expanze při udržení předem stanoveného PNO. To se nám nejen povedlo, ale také se PNO postupně zmenšovalo, aby byla expanze pro klienta co nejvíce rentabilní.

Case
 

Efektivní využití rozpočtu

Pokud nejste obrovský korporát, obvykle si nemůžete v rámci efektivity nákladů dovolit cílit ihned na celý německý trh. Naše strategie tedy byla zaměřit se výkonnostními kampaněmi na PMU na největší města, abychom optimalizovali výkon a minimalizovali PNO. Na podporu značky Celtic Supply byla zbylá část Německa pokryta brandovými kampaněmi zaměřenými na návštěvnost, kterými jsme budovali povědomí o firmě.

Výkonnostní kampaně v Google nákupech tvořily 75% rozpočtu. Primárním kanálem pro výkon byl Google, kde byly použity formáty Google nákupy a vyhledávací Google Ads kampaně. Sekundárními kanály byly Facebook, Instagram a Bing, kde byly spuštěny reklamy pro výkon ve formátu prodej z katalogu.

Zbývající část dostupného rozpočtu jsme rozdělili mezi brandové kampaně. Využitými formáty byly obsahové a video kampaně zaměřené na návštěvnost na kanálech Google, Bing, Facebook a Instagram. Cena za tisíc zobrazení (CPM) na Google klesla až na hodnotu 9 Kč, na Facebooku to bylo 13 Kč. Postupně jsme rozvolňovali výkonostní kampaně i pro další města a obsazovali tak německý trh.

Povědomí o značce a přímá návštěvnost e-shopu díky našim pečlivě plánovaným brandovým kampaním vzrostly. Postupně jsme tak mohli více investovat do výkonnostních kampaní i pro další města a efektivněji stabilizovat nízké PNO. Tato postupná, ale strategická penetrace trhu, vedla k pozoruhodným výsledkům.

 

VÝSLEDKY

Nárůst tržeb o 4000%

Výsledkem našeho společného úsilí byl čtyřnásobný nárůst investic do kampaní, 1 215% nárůst návštěvnosti z přímého zdroje (tzv. directu), a 4 841% nárůst tržeb z directu, od února 2023, kdy jsme spouštěli kampaně, do února 2024. Celkový nárůst tržeb dosahoval 1 602 %. Tento nárůst byl doprovázen i snížením PNO o 37,7 %, což podtrhlo efektivitu a vliv naší strategie vstupu na trh.

Case

Diverzifikace zdrojů návštěvnosti

Úspěch naší expanze je dále ilustrován i diverzifikací zdrojů návštěvnosti. Zdroje návštěvnosti odhalily, že dominantních 50 % pochází z Google CPC. Druhou nejvýznamnější složkou je Facebook CPC s 23% a třetí největší složkou jsou přímé návštěvy, které tvořily 12,6%. Dalšími složkami jsou Google Organic, Bing CPC a ostatní zdroje.

Zajímavé je, že největší objemy objednávek pocházejí z Frankfurtu, jednoho z top 10 největších měst v Německu. Následoval Berlín, přičemž nejnižší náklady na konverzi dosáhl Hamburk, druhé největší německé město.

 

Další kroky a úspěchy

Klíčová spolupráce s externím vývojovým týmem zajistila bezproblémové spuštění e-shopu na německé doméně. Řešily se také problémy s nesprávným zobrazováním akčních cen a došlo k optimalizaci site mapy.

Po spuštění německé domény dále probíhaly UX optimalizace a A/B testování různých šablon od platformy Shoptet. Testování probíhalo prostřednictvím Microsoft Clarity. Jakmile bylo testování dokončené, tyto změny se převedli i na ostatní domény.
 

arrow icon